militia_fob_2

Patch 9.6 Okres dojrzewania.

Pamiętasz jak pierwszy raz zapytałeś tatę czy możesz pożyczyć samochód a on odpowiedział: „Tak, ale starszy brat musi jechać z Tobą.” Te czasy słusznie już minęły. W Squdzie również. Możesz wziąć swoją ładę i jechać na wschód. Gdzie zapewne jest jakaś cywilizacja.


Na początku skrót changeloga:

  • Nauczono żołnierzy, że są już dorośli nie muszą mieć asysty kolegów do otwarcia drzwi pojazdu. Wystarczy zgoda dowódcy.
  • Dowódcy stali się bardziej chciwi. Teraz można zabrać nowy pojazd co dwóch członków oddziału.
  • Przedłużono przerwę na siku i fajka przed rundą. 180 zamiast poprzednich 120 sekund.
  • W związku ze spodziewanym kryzysem na rynku BTC OWI zaczęło pobierać opłaty za wydanie ekwipunku żołnierzom. 25 punktów ammo dla wszystkich oprócz tych robiących większe bum (GL/Scout/Radier), którzy będą musieli zapłacić 50. Za największe bum za to będzie trzeba zapłacić 75 pkt (za LATa) i 100 (za HATa). Zniżek grupowych się nie przewiduje.
  • Wyżej wspomniany kryzys odbił się również na jakości użytych materiałów budowlanych. Wszystko co wybudowane może zostać (łatwiej lub trudniej) zniszczone. Worki z piaskiem od byle pierdnięcia. HESCO i HABy od konkretniejszych materiałów (moździerze i IED). Radio natomiast może zostać uszkodzone wszystkim co uszkadza pojazdy. Gdyby zostali przy produktach Unitry taki skandal nigdy nie miałby miejsca.
  • Jako, że nikt nigdy nie lubił riflemanów, wszyscy traktowali ich źle i nikt nie zapraszał ich na imprezy to dostali worek. Złośliwi powiedzieliby, że do założenia sobie na ryj, ale my dobrze wiemy, że tak nie jest.
  • Z dorosłością wiąże się utrata wiary w Świętego Mikołaja. Przestaliście wierzyć no i koniec z magicznym odnawianiem się punktów amunicji na FOBie.
  • Jest sporo zmian w kosztach budowy umocnień, ale to zbyt nudne, żeby opisywać.
  • Kolejnym ważnym elementem dojrzewania jest utrata złudzeń i pogodzenie się z porażką. Wiadomo, że epickie powroty zdarzają się tylko na amerykańskich filmach. Dlatego też dodano ticket bleed w wysokości 50 ticketów na minutę do ostatnich flag w trybie AAS. Ma to odzwierciedlić sytuację, w której jest tak źle, że nie pozostało nic innego jak tylko się wyhuśtać.
  • Teraz każdy może zamknąć się w swoim pokoju (squadzie) i nie wpuszczać gości.
  • Można pojechać na wakacje do Narvy, albo obejrzeć nową, większą Basrę.

sandbags

No to teraz subiektywne podsumowanie zmian.

Myślę, że mamy do czynienia ze zmianami idącymi w bardzo dobrym kierunku. (Oprócz ikonek, które są objawem postępującej casualizacji i objawem tego, że OWI chce zrobić ze Squada drugiego CoDa z różowymi skinami broni). Lekko zaśniedziała „meta” sprowadzająca się do tego, żeby ufortyfikować się na trudno dostępnych pozycjach, wyrzucić radio na zewnątrz i liczyć na to, że będziemy w stanie zabijać przeciwników szybciej niż oni machać szuflami, odchodzi w niepamięć. Cieszy ewolucyjny sposób zmian, umożliwiający przystosowanie się do nich. Daje on nadzieję na to, że ktoś tam na górze ma pojęcie gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy. Nie pozostaje więc nic innego jak tylko spędzić kolejne kilkaset godzin na tej wersji gry i zobaczyć jak zmiany sprawdzają się w praktyce. Początki będą jak zawsze zaskakujące.

 

Pełen changelog można znaleźć tutaj

 

Aha. Gib V10.

Dodaj komentarz