4KX4Nwn

Co warto wiedzieć o Squad i darmowym weekendzie?

Darmowy weekend zacznie się we czwartek, 6 kwietnia około godziny 19:00 czasu PL i potrwa do niedzielnego wieczora. Jeden dzień dłużej, czyli do poniedziałku potrwa promocja, która będzie umożliwiała nabycie Squada w cenie obniżonej o 50%. Należy nastawić się na pobranie pliku ważącego około 9 gb i przygotować ponad 20 gb na twardym dysku, aby Steam go rozpakował.

Co robić w czasie weekendu, aby czerpać z niego jak najwięcej przyjemności?

Squad jest grą, która swoje prawdziwe oblicze pokazuje wtedy, gdy gramy w niego z dobrą ekipą. Zamiast więc samemu błąkać się po serwerach, wpadnij na któryś z naszych. Na czas weekendu będziemy mieć dwa serwery, na 80 osób każdy, nad którymi będą czuwać doświadczeni administratorzy, dbający o niezakłócony przebieg rozgrywki.

Co warto wiedzieć o samej grze?

Gracze Squada mają niską tolerancję na zachowania zmierzające do zakłócenia jej przebiegu. Teamkillowanie, niszczenie własnych pojazdów i inne przejawy trollowania są bardzo szybko nagradzane banem. Bany natomiast są dzielone przez społeczność i może okazać się, że zbanowany delikwent może mieć problem ze znalezieniem jakiegokolwiek serwera na którym będzie mógł zagrać.

Jeżeli natomiast zdarzy Ci się przypadkowy team-kill to nie ma czym się przejmować (kto nie spudłował nigdy granatem niech pierwszy rzuci kamień). Napisz na czacie – „sorry” i wszystko będzie ok. Weź BTR i zacznij niszczyć własne pojazdy w bazie – sprawdzisz jak szybko da się wpisać w konsolę „adminban…”.

 

 

Drużyna i Squad Leader. 

Skład. Zazwyczaj składa się z 9 osób, które powinny współpracować i realizować wspólny cel. Elementem spajającym drużynę jest Squad Leader. On jako jedyny może stawiać Rally Pointy – czyli punkty, w których mogą odradzać się członkowie drużyny. Oprócz tego rolą Squad Leadera jest komunikowanie się z pozostałymi dowódcami i przekazywanie informacji członkom swojego oddziału. Dowodzenie w Squad to baaaardzo rozległy temat, jest wiele szkół jak robić to dobrze i jeżeli będziesz tym zainteresowany to na pewno znajdziesz odpowiednie źródła dla pogłębienia wiedzy. Zachęcam jednak, abyś parę pierwszych godzin gry spędził na poznawaniu mechaniki, a gdy będziesz czuł się komfortowo z orientacją i komunikacją, to wtedy zacznij myśleć o dowodzeniu.

Współpraca.

Bardzo szybko odkryjesz, że jednostka w Squad ma niewielką moc. (No, chyba że siedzi w czymś uzbrojonym w działko 30 mm.) Współpracując z innymi członkami oddziału – wymieniając informacje, trzymając się razem i koncentrując swój ogień sprawiasz, że zaczynacie tworzyć efektywny oddział. Oddziały, współpracując ze sobą w zakresie transportu, wsparcia pojazdów, logistyki tworzą efektywny Team. Efektywny Team wygrywa. Ten, który składa się z 40 ludzi biegających bez sensu przegrywa. Zawsze. To jest prawo Squada. Na początku trzymaj się swojego Squad Leadera, słuchaj tego co mówi i graj zespołowo.

Tickety.

Obie drużyny zaczynają rundę dysponując pewną ilością ticketów. Punktów. Ta, która szybciej straci swoje przegrywa. Śmierć żołnierza powoduje stratę 1 ticketa. Zniszczenie pojazdu od 2 (za motocykl) do 40 (za BTR z działkiem 30mm). Strata flagi może skutkować utratą nawet 60 ticketów. Bierz to pod uwagę, szczególnie gdy akurat jesteś załogą pojazdu. Dysponujesz ogromną siłą ognia, świetną optyką i mobilnością, ale jeżeli będziesz nieostrożny to możesz łatwo pozbawić swoją ekipę np. 40 ticketów. To równowartość całej drużyny wpisującej w konsolę „suicide”.

Pojazdy i system „claimu”

Ze względu na wcześniej wspomnianą wartość pojazdów wprowadzono pewne ograniczenia co do tego, kto może je obsługiwać. Kontrolę nad wszystkim sprawują Squad Leaderzy. Dowódca może wziąć jeden pojazd na każdych trzech członków jego oddziału. Warunkiem jest obecność przynajmniej dwóch z nich w bezpośredniej bliskości pojazdu. Wtedy wystarczy, że wyrazi swoją zgodę klikając na mapę i pojazd jest przypisany do tego oddziału, aż do zniszczenia/porzucenia.

Komunikacja.

W Squad istnieją trzy główne, wbudowane systemy komunikacji. ŻADEN Z NICH NIE UMOŻLIWIA PODSŁUCHIWANIA PRZEZ WROGA. Podstawowym narzędziem jest tzw „local”. Po wciśnięciu „V” (domyślnie) możemy rozmawiać ze wszystkimi graczami naszej drużyny, którzy są w promieniu około 25 metrów. Oprócz tego każdy ma dostęp do radia oddziału „B”, dzięki którym może rozmawiać ze wszystkimi członkami swojego oddziału, niezależnie gdzie się znajdują. Dowódcy oddziałów dysponują ponadto specjalnym kanałem, dostępnym tylko dla nich, po wciśnięciu „G” oraz możliwością bezpośredniej komunikacji pomiędzy oddziałami przy użyciu klawiatury numerycznej.

 

Limity wyposażenia. 

Ogólna zasada jest następująca: im więcej ludzi w oddziale, tym więcej różnego wyposażenia/ról/kitów mu przysługuje. Przy czterech członkach można wybrać RKM lub RPG. Piąta osoba może wziąć granatnik itp itd. Pełny, 9 osobowy skład ma do swojej dyspozycji całe wyposażenie. Warto wiedzieć, że istnieją pewne szczególne „kity” specjalistyczne, które odblokowują się przy pewnej ilości graczy w teamie. Obecnie jest to strzelec wyborowy – max 1 kit na 10 osób w całym teamie (czyli max 4 w czasie rundy) oraz Heavy Anti Tank – max 1 kit na 20 osób w teamie.

 

Co po free weekendzie?

Jeżeli spodobało Ci się to co widziałeś na publicznych serwerach to wiedz, że jest to tylko wierzchołek tego co Squad ma do zaoferowania. Tym, gdzie ujawnia się jego prawdziwy urok są mecze zorganizowane, gdzie dwie (albo więcej) ekipy umawiają się i grają przeciwko sobie. Takie mecze są szczegółowo planowane, wszyscy znają swoje role i współpracują, aby osiągnąć zwycięstwo. Jest to coś co warto przeżyć. Zajrzyj do wątków w dziale REKRUTACJA na forum naszsquad.pl. Tam znajdziesz namiary na ekipy, które zajmują się zorganizowanym graniem w SQ. Ja, rzecz jasna będę gorąco zachęcał do tego, żebyś zajrzał również do nas, na hsrsquad.com ale wybór jest Twój. Sam decydujesz czego od Squada chcesz.

 

Życzę wszystkim dobrego, wypełnionego rozrywką weekendu i aby jak najwięcej z nas spotkało się po jego drugiej stronie.

Popo

 

 

Dodaj komentarz