easterneuromap6

Squadowe podsumowanie stycznia

W końcu, po długim oczekiwaniu dostaliśmy w nasze ręce podsumowanie tego co działo się za kulisami Squada w styczniu. Jest to pierwszy, pełnoprawny recap jaki dostajemy od dwóch miesięcy więc zapraszam na subiektywny przegląd nowości.

Początek podsumowania zajmują informacje dotyczące pojazdów. Jak wiecie, obecnie istniejący, zrodzony w niewyobrażalnych bólach, system pojazdów jest dosyć uproszczony. Wszystkie te wspaniałe maszyny są traktowane przez silnik gry jako obiekty czterokołowe, co powoduje że często wieszają się w miejscach w których nie powinny tego robić. Dzięki wykonanej przez OWI pracy wszystko to ma się zmienić i wyglądać cudownie. Dokładnie to tak:

 

Na co warto zwrócić uwagę oglądając powyższe video? Zacznijmy od rzeczy najmniejszych: motory! Czy widzicie tych dzielnych partyzantów mknących na swoich stalowych rumakach? Już niebawem będziemy mogli do nich strzelać. Druga rzecz: wszystkie koła w pojazdach działają niezależnie od siebie. Oznacza to, że niedługo zapomnimy o wszystkich metodach jakie znamy na „unfuckowanie” zakleszczonych pojazdów. Trzecia rzecz: pojazdy gąsienicowe. Na chwilę obecną jest to MTLB (który prawdopodobnie będzie wykorzystywany przez milicję) i – co nie daje mi spokoju nie jest pokazane czy może zakręcać w miejscu… gdyby miało się okazać, że jednak nie może to gra trafi u mnie na listę „Totally unplayable”. Z „drobiażdżków mamy za to: nowy celownik w BTRce, w końcu sprawia wrażenie skalibrowanego.

Drugim elementem, który czekają poważne zmiany jest system animacji. Już w poprzednim (czyli listopadowym) podsumowaniu mogliśmy zobaczyć całkiem ładnie wyglądające elementy. Teraz jest jeszcze ładniej. Zobaczcie sami:

 

Co widzimy? Animacje pokonywania przeszkód, które widzieliśmy wcześniej nabierają rumieńców. Wielu z was będzie zadowolonych mogąc zobaczyć jak działa długo wyczekiwany free-look. Na początku będzie to system oparty o przytrzymywanie klawisza, który będzie aktywował ruch głową a po puszczeniu celował bronią we wcześniej wybraną stronę. Z niecierpliwością czekam na możliwość przetestowania tego systemu w praktyce. Niestety, posiadacze TrackIR oraz innych form domowych GhettoIR będą musieli poczekać na wsparcie swoich zabawek. Na początku – tylko klawiatura i mysz…. jak w ubiegłym stuleciu.

 

Aha – system przeglądarki serwerów, który ostatnio został zmodyfikowany i ulepszony będzie poddawany dalszym ulepszeniom i modyfikacjom. Między innymi dostaniemy działający system kolejkowania, ale też takie cuda jak sprawdzenie, czy możemy się podłączyć do serwera zanim nasz poczciwy blaszak zacznie wczytywać mapę.

 

Prace nad CoreInventory trwają i nie zobaczymy go ani w V9 (zapowiadanej na drugą połowę lutego) ani prawdopodobnie w V10.

 

To w zasadzie tyle, jeżeli chodzi o główne elementy systemów (czyli tego co lubimy najbardziej). Pocieszmy więc oczy nowymi, ładnymi obrazkami. 

 

Brytole… mieli być, więc będą i będą wyglądać tak jak amerykanie ale trochę inaczej. Mam nadzieję, że zobaczymy mapy US vs GB. Że nierealistyczne? Grunt, żeby były zabawne.

 

 

No i jeszcze mamy Strykera, który formy nabiera gdzieś tak od kwietnia.

Nowością za to jest Oshkosh M-ATV,  czyli pojazd klasy MRAP, który ma pełnić w SQ zupełnie nową funkcję. Czyżby pojazd dowodzenia? Pożyjemy to i zobaczymy.

Super wyglądają nowe mapy. Widać, że teatr wschodnioeuropejski dostaje sporo miłości. Mapy się rozrastają, dodawane są nowe budynki. Cudo.

Wszystkie screeny jak zawsze dostępne http://joinsquad.com tutaj tylko te ciekawsze.

Aha – Gorodok teraz wygląda tak:

Jakoś nigdy nie zdawałem sobie sprawy z tego, że to miejsce jest w górach. Dopiero ten screen mi to uświadomił.

 

Za to na Yehorivce będzie nowa stacja benzynowa. Teraz będzie można tracić tam FOBy w ładniejszych okolicznościach.

 

Zapraszam do dyskusji na forum jak i lektury pełnej treści podsumowania dostępnej na http://joinsquad.com/readArticle?articleId=143

Dziękuję za uwagę,

patrzący z nadzieją w przyszłość Popo

Dodaj komentarz