v7news

Zapowiedź aktualizacji v7

Początek nowego miesiąca to zawsze Miesięczne Podsumowanie prac studia OWI nad Squad. Tym razem będzie jednak trochę inaczej. Twórcy w ostatnim miesiącu skupiali się tylko i wyłącznie na przygotowaniu aktualizacji v7 na początek obecnego miesiąca. Z tego względu, opublikowali tekst w którym zawarto wszystkie główne nowości nadchodzącej aktualizacji v7. Na zachętę oficjalny teaser, a więcej w dalszej części.

POJAZDY – M1151 HMMWV, ciężarówka M939 , Technical, Ural 375D i BTR-80 APC

Minęło chyba prawie pół roku od przesunięcia daty ich premiery. Pojazdy po raz pierwszy pojawią się w grze i przyniosą ze sobą duże zmiany w rozgrywce i jej postrzeganiu. Rajdy na tyłu wroga z wykorzystaniem lekkich pojazdów, szturm piechoty pod osłoną i wsparciem ogniowym BTR’a, czy zasadzki na wrogie pojazdy logistyczne – to wszystko stanie się teraz codziennością w Squad.

Pojazdy są podzielone na 3 kategorie: logistyczne, transportowe, wsparcie ogniowe. W każdej kolejnej aktualizacji, każda z frakcji będzie otrzymywać pojazdy z tych kategorii.

Jak widzicie na powyższej grafice, pojazdy będą w stanie przetransportować nawet 13 graczy jednocześnie. Warto zwrócić uwagę na koszt utraty BTR’a czy Humvee – to odpowiednio 30 i 16 ticketów! To oznacza, że pojazdów będzie trzeba używać z głową i dbać o jak najdłuższe ich przetrwanie na polu bitwy. W przeciwnym wypadku drużyna szybko straci swoje Tickety i przegra rozgrywkę.

Pojazdy to też nowa rola w grze. Fani czterech kółek będą mogli odrzucić walkę na boczny tor i zająć się dostarczaniem zapasów do FOB’ów lub żołnierzy na linię frontu. FOB’y bez zasobów nadal będą funkcjonować, jednak odbije się to na czasie odrodzenia oraz szybkości z jaką będziemy mogli „kupić” kolejne umocnienia.

Wszyscy wiemy jak wygląda zabawa z pojazdami w mniej poważnych grach gdzie one występują. Nikt nie chciał by, aby jakiś nowicjusz od tak wziął sobie BTR’a i pojechał wprost na jakiegoś RPG’a, co równało by się natychmiastowej stracie 30 ticketów. W tym celu przygotowano pierwszą wersję systemu rezerwacji pojazdów.

Tylko Dowódcy Oddziałów z odpowiednią liczbą podkomendnych będą w stanie zarezerwować pojazd. Głupim wybrykom ma zapobiegać licznik czasu – po stracie pojazdu, musimy zaczekać 8 minut aby zaklepać sobie kolejny. Ciekawą możliwością jest pozostawienie pojazdu w obrębię FOB’a co pozwala na wykorzystanie go przez inne oddziały – pojazd nie zostanie automatycznie zniszczony. Ponadto oddział gracza będzie w stanie wziąć inny pojazd i dosłownie zrobić tym samym wymianę.

 

NOWY INTERFEJS – MENU KOŁOWE

Pierwszy z etapów przebudowy starego interfejsu to menu kołowe. Od teraz zintegrowane z nim będą rozkazy oraz raportowanie obecności wroga. Te markery, będą ponadto stawiane bezpośrednio w świecie gry – tam gdzie wskażemy, tam pojawi się marker.

 

NOWE UZBROJENIE: PPSH-41, SKS, M110 SASS, seria G3, RPG z rakietami HEAT, granat RKG-3 AT i ckm DShK-M

Od teraz wszyscy będą chcieli grać jako Powstańcy (ang. Insurgents) z powodu dużej liczby nowych pukawek, specjalnie dla nich. Jedynie SKS trafi również do Milicji. Sporą niespodzianką jest na pewno seria karabinów G3, które zostały pokazane w poprzednich miesiącach, ale nikt nie zapowiadał ich na wersję v7.

RPG-7 otrzyma nowe rakiety HEAT, czyli rakiety kumulacyjne powstałe w celu zwalczania celów opancerzonych. Obecny, odłamkowy typ amunicji nadal będzie w użytku. Gracz będzie musiał wybrać, czy chce skupić się na niszczeniu pojazdów czy na zadawaniu obrażeń piechocie.

Drugim nowym sposobem na niszczenie pojazdów będą granaty ppanc. RKG-3. Wymagają one podejścia bardzo blisko wrogiego pojazdu, co będzie wymagało dużej współpracy oddziału albo ogromnego chaosu. Taki sposób niszczenia wrogich pojazdów przywodzi na myśl IIWŚ, ale w końcu Milicja i Powstańcy (ang. Insurgents) to nieregularne frakcje.

Wreszcie ciężki karabin maszynowy DShK-M pojawi się w grze i zastąpi M1, który pozostanie teraz tylko na wyposażeniu amerykanów. DShK-M strzela pociskami 12.7x108mm które są w stanie radzić sobie z lekkimi pojazdami i piechotą. Ten CKM będzie dostępny na trójnogu oraz na pace technicali dla frakcji nieregularnych, dając możliwość obrotu 360 stopni.

 

NOWE MODELE ŻOŁNIERZY USA

Nowe modele żołnierzy armii USA są gotowe do użytku! Zastąpią one stare i poczciwe modele używane od początku gry.

 

NOWA MAPA: YEHORIVKA

Yehorivka to nowa mapa, która od początku powstawała z myślą o pojazdach. Pomimo oddania nam pełnych grywalnych 4km kwadratowych, mapa wydaje się nie być jeszcze skończona.

 

NOWE WERSJE OBECNYCH MAP: GORODOK ZMIERZCH, CHORA NOC I WERSJE TYLKO DLA PIECHOTY

Więcej różnorodności na tych samych mapach, dzięki ich nowym wersjom. Nowe wersje to Gorodok o zmierzchu oraz Chora nocą – obie prezentują się pięknie. Wraz z wprowadzeniem pojazdów, każda mapa będzie miała wersję „Infantry-only” czyli przeznaczoną tylko dla fanów walki piechoty – nie znajdziemy na nich żadnych pojazdów.

 

AKTUALIZACJA SILNIKA UNREAL ENGINE DO WERSJI 4.12

Squad jest kompatybilny z najnowszą wersją silnika UE w wersji 4.12. Za sprawą nowych rozwiązań, daje to nadzieję na lepszą optymalizację po stronie graczy oraz serwerów.

 

To wszystko to oczywiście nie jedyne zmiany. Jak to bywa z każdą aktualizacją, przynosi ona ze sobą szereg poprawek i statystycznych zmian. To co jednak najważniejsze i najbardziej przykuwa ludzkie oko, zostało już pokazane w tym newsie. Aktualizacja v7 jest tuż za rogiem a wraz z jej premierą (lub wcześniej) otrzymamy pełny zwiastun, którego teaser możecie zobaczyć na samym początku. Wersja v7 na pewno będzie dużym przełomem w historii gry Squad a wraz z każdą kolejną wersją będzie coraz ciekawiej.

Dodaj komentarz