v7sneak

Wywiad z Sgt. Rossem – v7 oraz przyszłość gry

Sgt. Ross który jest członkiem studia OWI, odpowiedzialnym za game design oraz doradztwo militarne, udzielił wywiadu na kanale Youtube – The War Academy Podcasts. Trwający ponad godzinę materiał, daje nam ogromną ilość informacji na temat przyszłości gry Squad, oraz tego co znajdzie się w wersji v7. Dużo nowych i potencjalnie ekscytujących wiadomości!

Na początek pewniaki odnośnie najbliższego patcha v7, a później skupimy się na przyszłości gry.

Wersja v7:

  • Pojawią się pojazdy które już poznaliśmy: ciężarówki, Humvee, BTR oraz technical.
  • Ciężarówki logistyczne pozwolą również przewieźć mały oddział. Humvee zmieści 5 żołnierzy.
  • Karabin 14,5 mm KPVT na BTR, będzie najmocniejszą bronią dostępną obecnie w grze, o sile kinetycznej dwukrotnie większej od .50!
  • System zniszczeń będzie prosty, bazujący na zwykłym pasku zdrowia/pancerza jak w serii Battlefield.
  • System respawnu pojazdów i dostępu do nich, będzie niemal identyczny jak ten znany z BFa. Zawarty zostanie jednak mechanizm zapobiegający zabijaniu członków swojego zespołu, w celu zabrania pojazdu.
  • Szybkość biegu piechoty zostanie delikatnie zmniejszona
  • Zostanie zmniejszony automatyczny przyrost zasobów na FOB’ach, ze względu na wprowadzenie systemu logistycznego. Punkty jednak nadal będą generowały się automatycznie. Tyle, że wolniej.
  • W V7 ciężarówki będą wracały po zasoby do głównej bazy. Tam będą one automatycznie ładowane na pakę, a po wjechaniu w strefę FOB’a – przenoszone do jego puli zasobów.
  • Pojawi się ciężki karabin maszynowy DShK na trójnogu, zapewniającym możliwość obrotu prawie o 360 stopni. Broń ta nie będzie dużo różnić się od obecnej już w grze .50, ale będzie miała szybszy opad pocisku.
  • Devowie chcą zdążyć z ciężkim karabinem Kord dla Rosjan, ale może im się to nie udać.
  • Karabin SKS będzie należeć do nowej klasy postaci (prawdopodobnie Scouta). Ze względu na brak ukończonych animacji, nie będzie póki co ładowania pojedynczych pocisków.
  • Ppsh- również należąca do nowej klasy, będzie absolutnym killerem w CQB, natomiast M110 dla amerykańskiego strzelca wyborowego będzie bardzo silną bronią, która poradzi sobie na dystansie, na którym M4 już nie daje rady.
  • Gorodok będzie rozbudowany i  rozszerzony o nowe layouty. Zmianom poddano oświetlenie (ponoć wygląda pięknie jak na SweetFX). Trwają prace nad optymalizacją mapy.
  • Do Sumari dodano więcej obiektów zarówno do wnętrz budynków jak i na ulice.
  • Nowe menu kołowe, pozwoli na stawianie markerów bezpośrednio, bez konieczności używania mapy. Marker postawiony w ten sposób, będzie również na niej widoczny.
  • Koniec lipca jest planowanym terminem premiery wersji v7, ale producenci zdają sobie sprawę, że mogą nie zdążyć i premiera może opóźnić się o tydzień-dwa.

 

PRZYSZŁOŚĆ GRY:

 

Pojazdy:

  • Zaawansowany model zniszczeń, w którym będzie można niszczyć poszczególne części pojazdów, jak np. gąsienice, wieżyczkę czy zbiornik z amunicją – ten ostatni wysadzi cały pojazd.
  • Przygotowywany jest bardzo dobry system odnośnie respawnu pojazdów i dostępu do nich. Niestety nie załapie się on na v7.
  • Developerzy nie są ograniczeni limitem 9. żołnierzy w pojeździe.
  • Wysiadanie z pędzącego pojazdu ma sprawiać, że gracz odniesie rany lub nawet poniesie śmierć.
  • Będzie obecna penetracja pocisków. Karabin .50 będzie w stanie przebić Humvee i zranić lub zabić żołnierzy wewnątrz pojazdu. BTR natomiast zrobi z Humvee i załogi dosłownie sito, przebijając go na wylot.

Logistyka/FOB’y:

  • Ładowanie skrzyń na ciężarówki ma być bardziej złożone, niewykluczone, że będzie się to odbywać ręcznie (noszenie skrzyń).
  • Pojazdy będą uzupełniać amunicję w FOB’ach a naprawiane będą w stacjach naprawczych dostępnych do wybudowania. Takich budynków posiadających specjalne funkcje ma być znacznie więcej.
  • FOB’y mają stać się drugorzędnym celem rozgrywki. System ma zachęcać graczy do budowania dużych baz/twierdz, które będą kluczowe dla powodzenia całej rozgrywki.
  • FOB’ów nie będzie można stawiać w krzakach jak teraz – potrzeba będzie do tego otwarta przestrzeń.
  • Żołnierze mają uzupełniać amunicję na FOB’ach kosztem jego punktów amunicji (tak jak obecnie .50).
  • Możliwości czy też struktura FOB’ów ma się różnić między frakcjami.
  • Rzeczy niewymagające stałego przyrostu punktów, czy też takie które mogą przenosić żołnierze, mają być możliwe do stawiania poza obrębem FOB’a. Przykład – worki z piaskiem.
  • W planach jest magazyn, który wizualnie będzie zmieniał swój wygląd w zależności od tego, ile zasobów znajduje się na FOB’ie.
  • System ekwipunku ma być gruntownie przebudowany, dając więcej kontroli na zarządzaniem swoim ekwipunkiem. Możliwe będzie np. wzięcie przez Riflemana dodatkowego RPG’a dla kolegi. Odbije się to negatywnie na ciężarze jego ekwipunku, a co za tym idzie –  prędkości poruszania się.
  • System wspomniany powyżej ma dotyczyć też pojazdów. Będzie możliwość załadowania do Humvee dodatkowej amunicji czy medykamentów dla żołnierzy. Potem wystarczy podejść do pojazdu i przeciągnąć interesujące nas przedmioty do swojego ekwipunku – tak jak w grach RPG.

Mapy:

  • Yehorivka prawdopodobnie zmieni nazwę, gdyż zachodni gracze (i Dev team) łamią sobie języki na jej wymowie.
    • Na mapie znajdują się dwa miasteczka, oddalone od siebie o około 1km, oraz wzgórza z których widoczne są owe miasteczka.
    • Zobaczymy dużo otwartych, trawiastych terenów. Kontakt wizualny z wrogiem będzie możliwy na bardzo duże dystanse.
    • Nawet na obecnym etapie produkcji Yehorivka działa zaskakująco dobrze, jeżeli chodzi o optymalizację.
  • Na Sumari będą pojazdy.
  • Na Chorze również znajdą się pojazdy – od początku mapa powstawała z myślą o nich. Frakcje niekonwencjonalne będą wykorzystywały swoje szybsze i mniejsze pojazdy do sprawnego poruszania się po terenie. Frakcje konwencjonalne będą miały na tej mapie ogromny problem – będą musiały poruszać się wolniej a liczne przeszkody mogą nawet zmusić ich do zatrzymania. Doskonała okazja do zasadzki z RPG i IED’ami.
  • Mapy danego teatru działań są tworzone w tym samym okresie. Wszystkie mapy afgańskie zostały zrobione jedna po drugiej, teraz czas na mapy wschodnio-europejskie. Tajemnicą jest co będzie „po”.
  • Twórcy chcą aby jak najwięcej pomieszczeń w blokach było otwartych. Dotyczy to też dostępu na dach.

Inne: 

  • Pojawi się możliwość podziału oddziału na sekcje ogniowe. (Fire-teamy się znaczy. Przyp: Popo)
  • Znaczniki postawione przy użyciu menu kołowego pojawia się również na kompasie.
  • Menu kołowe pozwoli na stawianie osobnych markerów dla drużyny, oddziału i sekcji ogniowych.
  • Pojawią się drabiny z animacją wchodzenia.
  • SPG-9, czyli znane i lubiane działo bezodrzutowe pojawi się prawdopodobnie już w v8.

 

Z pewnością najbardziej interesujące wieści dotyczą systemu zarządzania ekwipunkiem oraz modelu zniszczeń pojazdów. Widać, że Squad zmierza we właściwą stronę a twórcy nie boją się rozbudowanych systemów. Wspomniany wcześniej tajemniczy, nowy teatr działań może mieć związek z zapowiedzianą frakcją Brytyjczyków, która ma pojawić się w nieodległej przyszłości. Chociaż jedyne z czym obecnie kojarzę tę frakcję to właśnie obecny już teatr bliskowschodni. Być może twórcy szykują nam większą niespodziankę.

Dodaj komentarz