Czerwiec 2016 – podsumowanie

Jak zwykle o tej porze miesiąca na oficjalnej stronie twórców Squad pojawiło się krótkie podsumowanie tego nad czym pracowali przez ubiegłe ca. 30 dni. Nie sądzę, żeby dla kogokolwiek był zaskoczeniem fakt, że większość pracy była skierowana na zapowiedziane pojazdy, które mamy zobaczyć już pod koniec lipca.

 

Pojazdy

Obecnie sytuacja wygląda tak jak na poniższym video. Będą zmienione dźwięki i ogólny „feeling”, ale to jest tym czego możemy się spodziewać o czym przypomina Kory (programista) na reddit. Zapraszam do oglądania:

Devowie chwalą się, że szczególną uwagę przykładają do tego, w jaki sposób pojazdy będą się zachowywać zarówno gdy chodzi o reakcje pojazdu jak i jego możliwości. Będą rozróżniane różne rodzaje zawieszenia, uwydatniając ich wady i zalety. Technicale (czyli znane i lubiane Toyoty Terrorystki) będą o wiele bardziej zwrotne i dużo szybsze niż, np. Humvee. Różnice pomiędzy pojazdami dostępnymi dla każdej frakcji wprowadzą dodatkowe elementy tak bardzo oczekiwanego balansu asymetrycznego. Frakcje regularne (obecnie US oraz Rosjanie) będą poruszały się nieco wolniej, tworząc konwoje i licząc na przewagę siły ognia i pancerza. Partyzanci i Milicja będą starali się wykorzystać mocne strony swoich pojazdów poprzez stosowanie taktyk…. partyzanckich… kto by się spodziewał?

Dużo czasu zostało poświęcone na to, żeby wszystko sprawiało dobre wrażenie, szczególnie gdy pojazdy zostają trafione albo zniszczone. Stworzono dużo efektów dźwiękowych, animacji zarówno pasażerów jak i systemów broni.

Logistyka

Już w V7 zostanie wprowadzona pierwsza wersja systemów logistycznych. Pojazdy dowożące zaopatrzenie zaczną odgrywać ogromną rolę w systemie FOB’ów. Regeneracja punktów z powietrza (którą mamy obecnie) nie zostanie usunięta, ale będzie bardzo zredukowana. Postawienie radia będzie wymagało obecności pojazdu logistycznego. System skrzyń z zaopatrzeniem zostanie wprowadzony później i początkowo zaopatrzenie będzie „magicznie” przekazywane z pojazdu do FOB’a. Moim prywatnym zdaniem wywróci to rozgrywkę do góry… kołami.

Poprawione Menu Dowódcy

Menu używane przez Squad Leaderów również zostanie nieco zmienione (znowu – chciałoby się powiedzieć). Nie ma co tego opisywać – każdy może nowy koncept zobaczyć sam. Nowością będzie możliwość umieszczania markerów na mapie przy użyciu tego właśnie menu.

radial3 radial2 radial1

 

Nowe Modele US Army

Zapowiadana wielokrotnie zmiana wyglądu sił amerykańskich zbliża się wielkimi krokami.

usarmy8 usarmy7 usarmy6 usarmy5 usarmy4 usarmy3 usarmy2 usarmy1

 

Moździerz M1937

Stary, sowiecki model moździerza trafi do gry po stronie Milicji i Partyzantów. Mimo, iż jego konstrukcja pochodzi jeszcze sprzed drugiej Wojny Światowej to twórcy uznali, że będzie wystarczająco skuteczny aby przeciwstawić go bardziej nowoczesnym systemom używanym przez armie regularne.

 m1937mortar1

Ciężki karabin maszynowy DShK

Pierwsze modele tego 12,7 mm karabinu pojawiły się już w podsumowaniu zeszłego miesiąca. Obecnie w grze jest już w pełni animowana oraz oteksturowana wersja, którą będziemy mogli zobaczyć zarówno w wersji na trójnogu jak i zamontowanej na technicalu. Ciekawostką będzie to, że w tej pierwszej konfiguracji będzie można ją obracać o 360 stopni, co niestety będzie okupione bardzo dużym narażeniem stojącego strzelca na ostrzał.
dshk_3 dshk_2 dshk_1

M110 SASS

Półautomatyczny karabin wyborowy armii amerykańskiej został już zaimplementowany i będzie stanowił wyposażenie nieistniejącego w tej chwili strzelca wyborowego. Początkowo zostanie wprowadzona wersja z ACOGiem o powiększeniu 4x, gdyż zwykle montowany celownik Leupold o powiększeniu dziesięciokrotnym sprawiał problemy techniczne (chodzi o znany bug z horyzontalną rozbieżnością punktu celowania i upadku pocisku widoczne przy strzelaniu w górę i w dół, szczególnie dobrze widoczne przy używaniu optyki – komentarz autora.) Ciekawe natomiast co z tłumikiem, który stanowi standardowe wyposażenie M110.

m110_2 m110_1

Pepesza oraz SKS

Są już w grze, wyglądają zabawnie i myślę, że dostarczą dużo dobrej rozrywki. Zapraszam na film:

 

 Nowe blokowiska

Dzięki wytężonej pracy tej części DEV-teamu, która nie zajmowała się kodowaniem pojazdów, możemy poczuć się jak w domu oglądając piękne, wschodnioeuropejskie blokowiska. Stay Cheeki-Breeki and Rush „B”.

apartments5 apartments4 apartments3 apartments2 apartments1

Mapy – Yehorivka

Mapa systematycznie się rozrasta i już ma pierwsze wioseczki (czyż to nie słodkie?). Duże, otwarte przestrzenie i łatwe do bronienia miejscowości. Jak dla mnie bomba.

Yehorivka5 Yehorivka4 Yehorivka3 Yehorivka2 Yehorivka1

Mapy – Gorodok

Najnowszej mapie również przybyło trochę nowych elementów, które będą używane przy nowych layout’ach flag. Przy okazji zrobiło się tak trochę słoneczniej.

gorodok3 gorodok2 gorodok1

Sumari Bala – nowe detale. 

Mapa, która została znacznie rozszerzona w V6 i miejscami była nieco pustawa otrzyma dużo nowych drobiazgów poprawiających jej wygląd. Dodatkowo kilka wariantów ustawienia flag zostanie zmienionych a dla trybu Insurgency pojawią się nowe lokacje… spaunu kejsza… wiecie o co chodzi.

sumari4 sumari3 sumari2 sumari1

To by było na tyle.

Dziękuję za uwagę i zapraszam do rozmów na forum: http://forum.naszsquad.pl/thread-111.html oraz na NaszSquadowym Discordzie: https://discord.gg/qfHr3k5

Popo

Dodaj komentarz